Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejne opóźnienie w realizacji potrzebnej trasy

Grzegorz Chmielowski
Kolejne opóźnienie w realizacji potrzebnej trasy
Kolejne opóźnienie w realizacji potrzebnej trasy arch.
Długo jeszcze poczekamy na rozpoczęcie budowy obwodnicy Złotoryi. A finału tej inwestycji w ogóle nie widać na horyzoncie, bo na razie wciąż mowa tylko o pierwszym odcinku. Planowana jego długość, to 5,2 km, od nowego ronda koło Kozowa do skrzyżowania drogi z linią kolejową na Leszczynę.

Budowa miała się zacząć w sierpniu 2018 roku, potem – z powodu prac scaleniowych gruntów – planowano ją na listopad. A w tej być może ruszy wiosną. Choć to wcale nie takie pewne. Co się dzieje? Otrzymaliśmy w tej sprawie odpowiedź inwestora, czyli Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Okazuje się, że DSDiK nie dogadała się jeszcze z PKP w sprawie budowy obwodnicy w miejscu, w którym dochodzi ona do torów kolejowych.

Pierwszy odcinek podzielono więc na dwa etapy. I etap dotyczy trasy o długości 3,885 km,  spod Kozowa do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W tej sprawie wniosek o wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) jest procedowany w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim (od 15.01.2019. DSDiK przewiduje, że uzyskania decyzję  ZRID w  kwietniu – maju.

Wtedy będzie można ruszyć z budową. Ale czy szerokim frontem, skoro większość trasy ma biec polami uprawnymi? W sprawie II etapu, czyli ok. 1,2 km od strefy do torów i sposobu przejścia przez linię kolejową nr 342 – trwają jeszcze negocjacje z PKP.

Leszek Loch, dyrektor DSDiK tłumaczy przesunięcie terminu rozpoczęcia realizacji  1. opóźnieniem  uzyskania map do celów projektowych,  z uwagi na  procedurę scalania gruntów na obszarze przebiegu obwodnicy, 2. trwającymi uzgodnieniami z PKP.

Na razie DSDiK nic nie wspomina o budowie drugiego odcinka obwodnicy o długości 3 km od torów do drogi wojewódzkiej nr 328 Złotoryja - Jelenia Góra za Jerzmanicami -Zdrojem, który tak naprawdę nadaje pełny sens temu przedsięwzięciu. Pierwszy odcinek to tylko ułatwienie i skrócenie drogi dla ciężarówek i samochodów osobowych jadących do zakładów tej Strefy. Tymczasem cały ruch na Jelenia Górę i dalej w Karkonosze nadal przebiegałby przez centrum Złotoryi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zlotoryja.naszemiasto.pl Nasze Miasto